Thursday, December 24, 2009

Senam

Kalau nak dikira,  mungkin susah, mungkin tak terkira. Tapi setakat yang aku ingat, kali terakhir aku bersukan ialah lebih kurang 10 tahun yang lalu. Itu pun cuma main badminton seminggu sekali. Ertinya dah 10 tahun aku cuma fokus pada aktiviti membesarkan perut dan membelanjakan duit beli seluar baru, sebab seluar-seluar lama cuma boleh tarik sampai lutut je.

Baju pun (especially T-Shirt) kalau dah paksa masuk, bila nak bukak, kena mintak tolong orang bukakkan. Kalau takde orang tolong, memang cerah peluang untuk aku lemas dalam baju sendiri. Tapi itu kalau aku sengaja nak membodohkan diri la, yang nak pakai baju 10 tahun dulu buat apa? Takpe, aku beli je baju baru, bukan mahal pun, murah-murah pun takpe, asalkan banyak.

Balik kepada topik asal, tentang bersukan, aku dah tak tau, apa lah jenis sukan yang sesuai aku nak main sekarang ni. Pagi tadi, termasuk 2 pagi yang lepas, aku cuba2 bersenam, buat stretching 10 minit. Punyala teruk, dah tak sampai dah tangan nak cuit ibu jari kaki. Dulu boleh paut lagi, sekarang ni....

Aku rasa aku kena teruskan la senam tu walaupun teruk. Kalau tak, aku yang teruk nanti...

No comments:

Post a Comment